Jag tar en liten paus från allt skrivande om motorcyklar och dess införskaffande, eftersom det är precis som med den gamla boken "På Västfronten intet nytt" nämligen att det inte hänt något på den fronten. Kanske till helgen, vem vet. Det dök upp en Street Triple R alldeles nyss nere i Lödde, en av de äldre modellerna, så frågan jag brottas med nu är ju om uppdateringen som gjorts väger tyngre än de bättre komponenterna i R-versionen. En fördel är dock att den äldre R-versionen är precis lika låg som den "vanliga", dvs 80 cm, vilket med en sänkning blir hur finfint som helst. 
 
Nackdelen är att den äldre versionen sägs vara aningen brutalare i motorn, inte fullt lika användarvänlig och en aning mer törstig. Jaja, jag får väl prova den också och se vad som händer. 
 
Men nu var det ju faktiskt inte det som jag hade tänkt skriva om idag, utan snarare något helt annat. En grej som stört mig ett bra tag nu faktiskt. 
 
Jag förstår mig fan inte på det där påtvingade budet att man måste följa andras normer!

Så är det fan jämt alltså. 
Fan ta den jävel som försöker sticka ut, genast så skall den uppstickande spiken hamras ner. 
Jag har alltid haft en stor kärlek för att följa min egen inre kompass, oavsett vilket väderstreck den pekar åt, och det innebär också att man många gånger fått höra att man är udda och sticker ut. 
 
Men varför måste man göra som alla andra?
Varför kan inte jag själv få välja vad som är snyggt eller inte?
Vad är det för fel på att tro på sig själv och ta sina egna beslut?
Sen när blev det så okej att hacka på andra för att man inte gör saker som de tycker att man ska göra?
 
Det är väl meningen att man ska leva sitt liv så att man själv mår bra, och inte ägna hela livet åt att följa någon annans standard, för vem är det som säger att just din egen är fel? 
Så länge du tror på dig själv så blir inga val du gör någonsin mindre rätt, bara för att någon annan försöker säga det åt dig. Det val du gör med hjärtat är helt rätt för dig, och låt aldrig någon annan tala om för dig vad du måste göra för att "det är snyggare så" eftersom det bara är deras normer som gäller då. 
 
Tänk så mycket pengar man lägger ner på det där snygga som alla eftersträvar.
Tänk på allt slit man lägger ner. 
Alla svettdroppar man har svettats.
Tänk på alla värkande muskler man har fått. 
Tänk på all TID som man har ägnat åt något som andra tycker att man måste göra.
 
Är det någon man har lärt sig genom åren så är det ju att det alltid är så förbannat enkelt att tala om för andra vad de ska göra, vissa lever enbart för den sakens skull. Varför det är så kan jag inte förklara. 
 
Egentligen så tror jag att de allra flesta skulle hålla med mig här.
Man SKA våga vara sig själv.
Man SKA tro på sig själv.
Man SKA våga gå sin egen väg.
Man SKA INTE bry sig så mycket om vad andra tycker!
 
Så nästa gång du får för dig att klanka ner på mig, försöker få mig att leva efter din standard, försöker intala mig att du vet hur jag ska leva mitt liv, ställ dig då först frågan:
 
Jag kanske trivs med att ha gräset oklippt!
Jag kanske VILL ha min gräsmatta med knähögt gräs!

Sen när bestämdes det att man måste ha en välansad gräsmatta?
Varför måste man rensa bort ogräs?
Maskrosor är också blommor.
Mossa är också mjukt att gå på. Och grönt.
 
För den delen...
Vad fan är poängen med att klippa gräset?
Det växer ju för fan upp igen på nolltid!
 

Ps
Alla inlägg behöver ju inte bli två mil långa, och ja, naturligtvis skämtar jag. 
Ägnade 2 timmar idag åt att trycka den där gamla häcken till klippare runt tomten, med svetten sprutandes. 
Jag skulle kunna skaffa mig en nyare klippare. Antingen en självgående, eller en åkgräsklippare, eller en robot. 
Men jag är lat.
Inte handikappad. 
 
Hade ju tankar på att jogga en sexa idag, men bättre workout än den jag fick när jag släpade på det gamla åbäket finns det folk som betalar dyra pengar för att få, och jag fick det helt gratis, minus bensinen såklart. 
 
En bra deal det.
Och man kan ju dricka öl under tiden om man vill det. 
...det får man inte göra på gymet. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej