Plötsligt händer det säger man och fan vet om det inte stämmer...
 
Av en ren slump fick jag kontakt med en tjej pga ett gemensamt intresse och se på fan om vi inte klickade stenhårt med varandra direkt. Så till den grad att man kunde sno från Deadpool och hävda att "ditt knäppa matchar med mitt knäppa" som bara fan.
 
Bokstavligen en hel natt ägnades åt att messa med varandra om i stort sett allt mellan himmel och jord, så till den grad att hon nästan missade nästa dags arbete och en själv hade ett helvete att somna pga fågelkvitter och ljust ute. Men det var ett pris värt att betala.
 
Dock föll det ju sig så att den första av alla de oundvikliga frågorna som ställs dök upp; och det var inte jag som ställde den då jag redan anat mig till att svaret inte skulle vara i min favör...
 
Hon frågade hur gammal jag är; och trots att jag utan problem skulle kunna kapa bort 10 år av min ålder och ändå framstå som trovärdig så valde jag sanningen; eftersom det är så jag fungerar.
 
Vi konstaterade att jag troligen var inne på min tredje anställning efter gymnasiet lagom när hon föddes...
 
Men stor åldersskillnad är ju inte hela världen så vi fortsatte att bubbla med varandra en bra stund till efter detta konstaterande, då vi båda ansåg att ålder inte är lika viktig som mognaden och vad man vill ha ut av livet just nu. 
 
Någon dag senare återupptogs kontakten och vi ägnade många timmar åt att messa varandra och prata om allt möjligt sorts skit mellan himmel och jord. Det är inte ofta det händer att man kan ha så obesvärat samtal med någon så länge när man faktiskt egentligen knappt känner varandra. 
 
Tillslut behövdes dock den andra av de oundvikliga frågorna ställas och denna gången var det jag som ställde den; för endast en kort man är smärtsamt medveten om hur stor betydelse frågan om längd har för kvinnor. 
Häromdagen var det rentav en kvinna som startade en tråd på FB om hur viktigt det är för kvinnor att mannen är längre; och ett av svaren löd att hon "inte hade något som helst intresse av icke fullvuxna män" och det krävdes ett stort mått av självinsikt för att hindra mig från att besvara hennes påstående med att jag känner exakt samma sak för övergödda kvinnor...
 
Men jag lät bli; för det är dumt att antagonisera de som man snart skall be om en rejäl tjänst. 
Det gäller ju att vara smart...
 
Jag ställde frågan relativt finkänsligt i form av "får du ner båda fötterna i marken när du sitter på hojen?" och svaret blev lite chockartat att det var inga som helst problem med den saken. 
I själva verket är det nästan så att det jag har i ålder på henne har hon i centimeter på mig...
 
Hon ställde ju såklart motfrågan hur det gick med mina egna fötter i marken och jag försökte väl slingra mig så gott det gick, så hon frågade skämtsamt "Vaddå är du typ 1.60 eller" och sen en radda smileyface.
...hon hade nog inte räknat med att jag skulle svara ja på den frågan...
 
Märkligt nog upphörde inte samtalet där. 
Det brukar det annars göra...
Man hinner sällan säga mer än ..."jag är en och se....
-Du det brinner i ugnen här och jag måste dranuhejdåvihörsabsolutnångångiframtiden....*klick*
 
Hon blev nog en aning paff och det var förmodligen inte alls vad hon hade förväntat sig, men se på fan om vi inte kunde prata i några timmar till efter det. Det hör inte direkt till vanligheterna om man säger så. 
Men vi klickade ju uppenbarligen som bara fan med varandra, och det händer ju inte så ofta sånt. En mental och verbal sparringpartner som kan matcha dig slag för slag är faktiskt lite av en ovärderlig skatt att hitta; nästan så att man känner sig som Link när han hittar The Master Sword.
 
Det finns samtidigt en tredje oundviklig fråga att ställa; men den lät jag helt enkelt bli. 
Även om jag vet att svaret är i min favör så skulle det liksom inte vara i min favör att få veta svaret på frågan; ty man frågar bara en kvinna om hennes vikt om man vet att svaret är ett hon vill säga...
 
Dock är väl känslan man tar med sig i djupet av sitt hjärta att när ödet väl öppnar en dörr för en så är det bara för att sträcka ett stort jävla långfinger i ansiktet på en...
Jag menar; snacka om dömt att misslyckas...
 
Siffrorna talar sitt tydliga språk...
 
Jag är 19 år äldre än henne.
Hon är 19 cm längre än mig.
 
Åh...visstja....
 
Vi bor ju 75 mil ifrån varandra också...!
 
Well played ödes makter.
 
Well played...!

9 kommentarer

Wii

17 Jul 2018 21:30

Tycker du ska sätta dig och titta på en av mina favoritfilmer: Sleepless in Seattle . Den får dig kanske att inse att avstånd bara ett gupp på vägen till lycka. Du är ledig, du har precis sparkat skiten ur en mattetenta, du har lämnat ett totalt (för dig) ovärdigt jobb och du ska börja ett nytt skede i ditt liv. Vad fasiken har du att förlora?? Skärp dig! NU! Gå in på SJ.se, köp biljett och åk! No excuses! Fegis!

Wii

17 Jul 2018 21:30

Tycker du ska sätta dig och titta på en av mina favoritfilmer: Sleepless in Seattle . Den får dig kanske att inse att avstånd bara ett gupp på vägen till lycka. Du är ledig, du har precis sparkat skiten ur en mattetenta, du har lämnat ett totalt (för dig) ovärdigt jobb och du ska börja ett nytt skede i ditt liv. Vad fasiken har du att förlora?? Skärp dig! NU! Gå in på SJ.se, köp biljett och åk! No excuses! Fegis!

Wii

17 Jul 2018 21:30

Tycker du ska sätta dig och titta på en av mina favoritfilmer: Sleepless in Seattle . Den får dig kanske att inse att avstånd bara ett gupp på vägen till lycka. Du är ledig, du har precis sparkat skiten ur en mattetenta, du har lämnat ett totalt (för dig) ovärdigt jobb och du ska börja ett nytt skede i ditt liv. Vad fasiken har du att förlora?? Skärp dig! NU! Gå in på SJ.se, köp biljett och åk! No excuses! Fegis!

Wii

17 Jul 2018 21:30

Tycker du ska sätta dig och titta på en av mina favoritfilmer: Sleepless in Seattle . Den får dig kanske att inse att avstånd bara ett gupp på vägen till lycka. Du är ledig, du har precis sparkat skiten ur en mattetenta, du har lämnat ett totalt (för dig) ovärdigt jobb och du ska börja ett nytt skede i ditt liv. Vad fasiken har du att förlora?? Skärp dig! NU! Gå in på SJ.se, köp biljett och åk! No excuses! Fegis!

Wii

17 Jul 2018 21:30

Tycker du ska sätta dig och titta på en av mina favoritfilmer: Sleepless in Seattle . Den får dig kanske att inse att avstånd bara ett gupp på vägen till lycka. Du är ledig, du har precis sparkat skiten ur en mattetenta, du har lämnat ett totalt (för dig) ovärdigt jobb och du ska börja ett nytt skede i ditt liv. Vad fasiken har du att förlora?? Skärp dig! NU! Gå in på SJ.se, köp biljett och åk! No excuses! Fegis!

Wii

17 Jul 2018 21:30

Tycker du ska sätta dig och titta på en av mina favoritfilmer: Sleepless in Seattle . Den får dig kanske att inse att avstånd bara ett gupp på vägen till lycka. Du är ledig, du har precis sparkat skiten ur en mattetenta, du har lämnat ett totalt (för dig) ovärdigt jobb och du ska börja ett nytt skede i ditt liv. Vad fasiken har du att förlora?? Skärp dig! NU! Gå in på SJ.se, köp biljett och åk! No excuses! Fegis!

Wii

17 Jul 2018 21:30

Tycker du ska sätta dig och titta på en av mina favoritfilmer: Sleepless in Seattle . Den får dig kanske att inse att avstånd bara ett gupp på vägen till lycka. Du är ledig, du har precis sparkat skiten ur en mattetenta, du har lämnat ett totalt (för dig) ovärdigt jobb och du ska börja ett nytt skede i ditt liv. Vad fasiken har du att förlora?? Skärp dig! NU! Gå in på SJ.se, köp biljett och åk! No excuses! Fegis!

Wii

17 Jul 2018 21:30

Tycker du ska sätta dig och titta på en av mina favoritfilmer: Sleepless in Seattle . Den får dig kanske att inse att avstånd bara ett gupp på vägen till lycka. Du är ledig, du har precis sparkat skiten ur en mattetenta, du har lämnat ett totalt (för dig) ovärdigt jobb och du ska börja ett nytt skede i ditt liv. Vad fasiken har du att förlora?? Skärp dig! NU! Gå in på SJ.se, köp biljett och åk! No excuses! Fegis!

Ika

17 Jul 2018 21:31

Med risk att vara tjatig, åk älskade Johnny. Livet tar slut så jäkla snabbt...

Kommentera

Publiceras ej