Ja, jag vet att jag inte har uppdaterat i den takt som jag borde, eller ens har tänkt mig. För tillfället råder det inte brist på materiel iaf, bara brist på tid. 
 
Men nu tänkte jag dela med mig av en vardagsbetraktelse som jag råkade på igår när jag var hos optikern för att fixa nya glasögon. Egentligen hade jag tänkt dela med mig av detta på fejjan istället, men det gör sig nog bättre som ett blogginlägg. Fast förmodligen som ett ganska kort blogginlägg...
 
Anyway...
 
Damen som var före mig; och som de facto med sitt strulande hit och dit med vilka jävla glas hon ville ha såg till att jag inte fick komma in på min bokade tid, hade två döttrar med sig. Gissningsvis var den ena dottern c:a 24 och den andre skulle jag tippa på runt 30. 
 
Om vi börjar med dotter den yngre.
 
Hon var klädd i lårhöga stövlar; trots värmen ute. 
Faktiskt var det, insåg jag efter en stund, ganska likt de stövlar som Julia Roberts hade på sig när hon skulle spela prostituerad i Pretty Woman. 
Vidare hade hon en snäv kjol som var ungefär lika kort som stövlarna var långa och så nån tajt tröja på det som verkligen avslöjade konturerna. Den här tjejen tillbringar garanterat många timmar på gymmet, och saker som "muffinsmage" och "kärleksdaller" är sånt som är allt annat än charmigt, utan räknas som en dödssynd.
 
Hennes make-up....tja, till och med mitt otränade öga kunde nästan räkna antalet lager i hennes foundation. Håret var extremt plattat och jag ger mig bövelen på att hon kört läpparna genom samma verktyg som hon plattat håret med. Antingen det eller så har hon opererat duckface med flit. Oavsett vilket så fick jag ganska snabbt intrycket att om man öppnade senaste numret av Elle så hade man nog kunnat hitta både klädsel och makeup på en av sidorna som handlar om "hur man fångar en man" 
 
...en rik man bör nog tilläggas. 
Hon såg inte direkt ut som typen som nöjer sig med en vardaglig kille som har skön personlighet och massor av humor. Det enda som det krävs massor av är sånt som finns i bankboken.
 
Första gången jag fick syn på henne så hade hon hittat en liten spegel och stod och pressade till sina ögonfransar som tydligen inte var till belåtenhet. 
Snart hittade hon en annan spegel och började småplocka med resten av ansiktet, innan hon till sist hittade en rejäl spegel och kunde stå och småfixa och plocka och justera över hela kroppen.
 
...påminde faktiskt rätt mycket om hur ankorna i dammen brukar feja med fjäderdräkten. 
Helt omedveten om omvärlden; fullt upptagen med sig själv. 
 
 
Dotter nr två då...
 
Tja, hon såg väl ut som tjejer gör mest. 
Välklädd utan att överdriva. Ganska fit i kroppen, men med tanke på sonen hon bar i armarna så var det nog inte så länge sedan hon var gravid. 
Henne makeup var ganska diskret och hon hade håret i en enkel hästsvans. 
Hon tillbringade större delen av sin tid åt att gulla med sin lilla guldklimp som hon bar i famnen, och jag tror baskemig att hon inte ens slängde en enda blick i nån spegel. 
 
Så av dessa två systrar; den pråliga yngre och mer vältränade och den äldre och mer modesta, så finns det för mig ingen som helst tvekan om vilken man skulle "valt" dvs vem av de två som egentligen är mest attraktiv.
 
Givetvis är det den äldre som var snyggast i mina ögon. 
Den man skulle valt, utan tvekan, om man haft en valmöjlighet. 
 
..och sen inser jag ju då för mig själv....
 
Vem FAN är det som kom på det här med att man ska bli äldre och få mer "mogna värderingar!!!
 
För i hela helsebytta!
Inte nog med att man ska bli gammal när man blir äldre; ska man nu inte ens kunna titta på en sån däringa kylarprydnad i lystet begär längre!?
 
....det ska fan till att bli gammal.
 
 

Kommentera

Publiceras ej